GANT 70 jaar nieuwe iconische collectie Ivy League Look

Nieuwe collectie: GANT bestaat 70 jaar!

Vandaag werd ik verrast met een verjaardagscadeau van GANT, want ze bestaan maarliefst 70 jaar! En ik mag een eerste blik werpen op hun gloednieuwe collectie. Dit merk, dat bekend staat om de American Sportswear, heeft een speciale collectie ontworpen met 7 iconische GANT items. Items die al decennia in de collectie zitten en waar altijd een gelegenheid voor is om ze te dragen. Waar moet je dan aan denken? De chino, het Oxford overhemd en de loafers.

Waar het allemaal begon

In 1949 begon de Oekraïnse Bernard Gantmacher met het ontwerpen van de nu nog steeds beroemde shirts. En daar heb ik er nu één van in de kast liggen. Het begon allemaal in de fabriek, waar hij op jonge leeftijd kledingstukken aan elkaar zette. Het harde werken wakkerde zijn ondernemingsdrang aan en zo startte hij zijn eerste bedrijf in overhemden. Later verhuisde de familie naar New Haven.

“We moeten niet proberen alles voor iedereen te zijn. We zijn individuen. Als je voor jezelf denkt, kun je smaakvol anders zijn.” – Elliot Gant

GANT 70 jaar nieuwe iconische collectie

De bekende Ivy League look

In het stadje New Haven, waar ook Yale University gevestigd is, zagen de twee kinderen van Bernard kans om de Ivy League look in een nieuw jasje te steken. Onder het motto ‘Never Stop Learning’ ontwierp GANT shirts van de meest ongebruikelijke stoffen en prints. De standaard kleuren wit en blauw verdwenen uit New Haven. En GANT werd een legende op de Ivy League universiteiten en daarbuiten.

GANT tot in de perfectie

GANT creëerde niet alleen een nieuw trend, ook was dit familiebedrijf volop bezig met innovatie. Met het ex-boyfriend overhemd met oversized kraag hier voor me, zie ik alle kleine details waar heel goed over na is gedacht. De perfecte kraag, met onzichtbare knoopjes aan de binnenkant. De stolpplooi aan de achterkant, wat mij meer bewegingsvrijheid geeft. Het ophanglusje onder de kraag, zodat je je shirt zonder vouwen even weg kan hangen.

Draag jij weleens een van de iconische GANT items?

Het is even stil geweest op Trendhunters.nl door mijn fulltime job in de bankwereld. Waarom ik dan toch deze samenwerking met GANT ben aangegaan? Hun missie ‘Never Stop Learning’, het nieuwsgierige en hun verantwoordelijke rol naar een duurzame toekomst past perfect bij mijn huidige leefstijl. Wist je dat GANT samenwerkt met vissers? Met het plastic dat uit de Middellandse Zee wordt gehaald, maken ze garen voor hun shirts. Ik hou ervan!

Deel dit:

7 Fashion Trends voor lente / zomer 2016

De fashion weken zijn voorbij en dat betekend dat we een samenvatting kunnen maken van alle trends voor de lente en zomer van 2016. Designers hebben veel verschillende stijlen laten zien, maar de volgende 7 trends waren overal groots aanwezig. Deze fashion trends zagen we op de catwalks van New York, Parijs, Londen en Milaan.

1. Klaprozen

Lela Rose Fashion Show Ready to Wear Collection Spring Summer 2016 in New York

We zagen vooral op de Catwalk in New York. De heldere rode bloemen werden gepresenteerd in drukvorm, met lovertjes en zelfs aan elkaar geregen op looks door ontwerpers zoals Anna Sui, Michael Kors, Jason Wu, Oscar de la Renta en Lela Rose.

2. De nieuwe franje

fashion trend raffia bij delpozo

In de lente komt de franje terug in de vorm van raffia. Elke stijl lijkt draagbaar. Normaal zie je raffia alleen verwerkt in accessoires, maar veel designer gingen voor de lente / zomer collectie 2016 een stapje verder. Onze tip: ga voor maximaal één raffia item in je outfit.

3. Lieve ruches

fashion trend ruches bij gucci

Ruches waren enorm in Milaan, en ze maakten ook een statement in Parijs. Meestal maakten ze deel uit van zachte, hyper-vrouwelijke looks en waren de items gemaakt van een gaasachtige stof. Hier is Gucci’s kijk op de trend. Ruches werden ook getoond op de catwalks van Francesco Scognamiglio, No. 21, Roberto Cavalli, en Proenza Schouler.

4. Bomberjacks

fashion trend bomberjack bij gucci

Als je investeert in een nieuwe topper voor de lente, koop dan een bomberjack. Je kan het over bijna elke outfit dragen. Onze favorieten zie je in de collecties van Marco de Vincenzo, Etro, Cavalli, Versace en gucci.

5. Strepen

Milan Fashion Week Spring/Summer 2016 - Dolce Gabanna. Credit: SIPA/WENN.com

Ontwerpers omhelsden strepen als nooit tevoren. In New York, de trend was specifiek voor horizontale strepen; Nili Lotan, Tanya Taylor, M Missoni, Protagonist en J. Crew (hier te zien) benadrukte de afdruk. Aan de overkant van de vijver, zagen we meer verscheidenheid; strepen werden getoond op alle mogelijke manieren in collecties van Londen tot Parijs.

6. Victoriaanse invloeden

fashion trend victoriaanse invloeden bij zimmermann

Het Victoriaanse tijdperk leek een van de meest prominente invloeden van het seizoen, wanneer humeurig kant en hoge kragen de catwalks overnam. Onze favorieten van deze trend komen uit de collecties van J.W. Anderson, Simone Rocha, Giles, Erdem, Zimmermann, en Mother of Pearl.

7. Suède

fashion trend suede bij courreges

Deze trend staat nog steeds sterk, ondanks het feit dat de jaren ’70 geïnspireerde mode al seizoenen lang een trend is. We zagen het materiaal opnieuw en opnieuw, onder meer in de collecties van Jonathan Saunders, Derek Lam, Balmain, Prada, en Alberta Ferretti.

Deel dit:

Fashion trends 2015: Capes

Een van de belangrijkste trends die dit najaar weer terugkomt is de cape. We zagen dit kledingstuk al in maart op de Parijs Fashion Week. Het volume van de cape is wel een stukje groter. Lanvin ging voor een stedelijke nomade look met Marokkaanse prints en golvende capes.

Creatief directeur Clare Waight Keller werd geïnspireerd door de jaren 1970, wat we terug zagen in de Chloe herfst / winter collectie op de catwalk. Ze combineerde mannen mode met een dromerige hippie stijl.

Chanel ging voor ‘nieuwe bourgeoisie” look met iconische tweed ontwerpen van het label. Karl Lagerfeld heeft veel bovenkleding in de collectie met onder andere de gewaagde capes.

De By Sonia Rykiel collectie is ook geinspireerd op de jaren 1970. Dit betekende een grote vertoning van fluweel en jumpsuits.

Deel dit:

Miley Cyrus is het nieuwe gezicht voor Marc Jacobs Spring 2014

Het is echt waar. Miley Cyrus is het nieuwe gezicht van Marc Jacobs Spring 2014 campagne. De tiener popster werd een musical diva wanneer ze de muziekindustrie en haar fans in shock bracht de afgelopen maanden door met haar uit de hand gelopen capriolen op het podium en het tong-dropping gedrag (letterlijk). Maar denken we dat haar imago overeenkomt met dat van Marc Jacobs?

Cyrus’s relatie met de mode-magnaat is geen geheim toen ze onlangs uit de kleren ging voor zijn “Bescherm je huid” t-shirt lijn die het NYU’s Skin Cancer Institute ten goede komt. Dus het mag dan ook geen verrassing dat dit een stap verder gaat met een volledige advertentie-campagne met de “Wrecking Ball” van een filmsterretje.

Marc Jacobs en Miley Cyrus zijn ook geen onbekenden van elkaar op de rode loper. Cyrus heeft deelgenomen aan verschillende evenementen uitgedost in jurken van het mode-label. Meest recent was haar gespannen gaas jurk door niemand minder dan Marc Jacobs die ze droeg tijdens het Met Gala afgelopen jaar. Dus als deze rock prinses dit draagt, betekent dat zij het juiste gezicht is voor het label?

Wat vind jij ervan dat Marc Jacobs en Miley Cyrus gaan samenwerken?

Deel dit:

Voorjaars Collectie: Vila Go West 2014

De nieuwe voorjaars collectie ‘Go West’ van Vila hangt vanaf vandaag of begin volgende week in de winkels en is online verkrijgbaar.


Amanding top
€ 49.95


Flakka dress
€ 39.95


Halima dress
€ 39.95


Info top
€ 34.95


Flakka dress
€ 39.95


Killas dress
€ 39.95


Opti jacket
€ 54.95


Riva long knit cardigan
€ 26.95


Sensia corsage dress
€ 54.95


Pyrita dress
€ 54.95


Trimini knit top
€ 44.95


Tuluka knit top
€ 44.95

Wat vind jij van de nieuwe Vila collectie?

Deel dit:

Obsessies van de maand #1

Kan je geloven dat de vakantie weer voorbij is? Dit jaar is absoluut voorbij gevlogen! Ik hoop dat jullie allemaal een heerlijke vakantie hebben gehad. We hadden een mooie kerst, een geweldige jaarwisseling en nog steeds een warme winter. Ik ben vandaag begonnen met mijn afstudeeropdracht, mijn diploma is in zicht. In de tussentijd, hier zijn mijn laatste obsessies.



TV show: Ik ben sinds een paar dagen verslaafd aan de serie Reign. Reign is een drama serie over Mary, Queen of Scots. Ze vlucht naar Frankrijk, waar ze al op jonge leeftijd is uitgehuwelijkt aan de kroonprins, Francis. In het Franse kasteel zal ze samen met haar beste vriendinnen (Kenna, Aylee, Greer en Lola) verblijven. Maar is het in het Franse kasteel wel veilig voor Mary?



Instagrammer: Ik ben zo verslaafd aan Instagram. Ik hou gewoon van het visuele aspect en het van de sneak peek die je krijgt in wat mensen doen. Ik volg nogal wat mensen en heb veel favorieten, maar de laatste tijd, vind ik Claudia K. heeft altijd fantastische pins en ik vind dat we redelijk dezelfde stijl hebben.



Fashion muze: Kate Moss – tuurlijk, ze maakte een aantal onsmakelijke keuzes in haar persoonlijke leven, maar haar stijl is onberispelijk.

Inspirerende quote: “I always find beauty in things that are odd and imperfect – they are much more interesting.” Marc Jacobs


Bestemming: Guadeloupe is een paradijs op aarde. Een deel van de Franse Antillen, met regenwouden, watervallen, zandstranden en charmante dorpjes. – hier later meer over!

Deel dit:

Chanel Commercial met Marilyn Monroe

Mijn favoriete merk, mijn favoriete parfum en mijn favoriete Hollywood diva zijn samen te zien in een nieuwe campagne dit najaar. Marilyn Monroe giechelt als ze een verslaggever vertelt: “het is de waarheid”, ze droeg alleen Chanel No.5 in bed. Met behulp van gearchiveerde beelden en een pas ontdekte audio-opname in 1960, heeft Chanel de iconische blonde benoemd als het nieuwe gezicht van haar al even iconische parfum, eenenvijftig jaar na haar dood.

“Weet je, ze stellen me vragen. Een voorbeeld, wat draag je naar bed, een pyjamajasje, een pyjamabroek, een nachtjapon? Dus ik zei: Chanel No.5, want dat is de waarheid.” zei Monroe tegen Georges Belmont voor de Franse Marie Claire. Volgens de campagne, wordt Monroe gehoord over haar bedtijd rituelen die voor het eerste gepubliceerd waren in het tijdschrift Life op 7 april 1952, toen ze slechts 26 jaar oud was.

Chanel zal ook een printcampagne uitrollen met Monroe later dit najaar, met de ster in haar hoogtijdagen als zij poseert met een fles Chanel No.5 uit het archief van Ed Feingersh. Monroe is de opvolger van Brad Pitt, die $7 miljoen werd betaald voor zijn diensten voor het merk. De Chanel No.5 parfum, lang beschouwd als een parfum klassieker, werd voor het eerst geïntroduceerd in 1921. Op het moment zei Gabrielle Chanel over de geur: “Ik wil een vrouwen geur die ruikt naar een vrouw.”

Er is nergens bekend of Chanel Monroe’s vertrouwen betaald voor het gebruik van haar beeltenis. Monroe ontvangt een extra impuls van belang in de commerciële popcultuur. In oktober vorig jaar bracht MAC cosmetica een reeks van Monroe geïnspireerde make-up uit. En in februari rolde Macy’s een assortiment uit van kinderkleding geïnspireerd door het Hollywood-icoon.

Hoe vind jij de nieuwe Chanel campagne?

Deel dit:

Tommy Hilfiger: Verander Iemands Leven met een Handtas

Het komt niet iedere dag voor dat je iemands leven verandert met een handtas. Het is weer mogelijk om vrouwen met borstkanker te steunen door jezelf een limited edition-handtas van Tommy Hilfiger cadeau te doen. Voor het zevende opeenvolgende jaar gaat €100 van elke verkochte handtas direct naar het ‘Fund for the Living’ van Breast Health International. Zo wordt de last van leven met borstkanker verlicht voor deze vrouwen en hun gezinnen. Dat vind ik een heel mooi gebaar van Tommy Hilfiger en daarom wil ik deze prachtige tas even met jullie delen.

Bestel de tas en krijg er een gratis leren kaarthouder bij met kortingscode: THWALLET

Tommy Hilfiger steunt vrouwen met borstkanker

“I hope we can help give women that bit of dignity, motivation and support they need in a time of crisis” – Claudia Schiffer

* Dit is geen advertorial

Deel dit:

Catwalk: Dansers als Modellen bij Rick Owens in Parijs

Donkere meiden stapten letterlijk de catwalk op in Parijs voor Rick Owens’ spring 2014 Ready-to-Wear show. Dit is misschien wel de grootste vieren van ras en lichaams diversiteit in de Fashion Week presentaties dit seizoen.

Aangezien de discussie over diversiteit op de calwalk een fever pitch bereikt, neemt Owens een besluit om step teams zijn collectie te laten zien in plaats van volslanke modellen.

Dat de ontwerper gebruik maakt van zowel rassen diversiteit als echte volle vrouwen, in plaats van de gebruikelijke size zero, om zijn kleding te presenteren is zeker om wat aandacht te vangen. En niet te vergeten het brengen step dansers op het internationale mode-podium. Bravo!

Wat vindt jij van dansers op de catwalk? Moeten meer ontwerpers Rick Owens volgen in de keuze voor modellen?

Deel dit: